Adresátům lze dodat balík až do velikosti XL (nejdelší strana do 240 cm)  a to i v těch nejodlehlejších koutech naší země následující pracovní den po podání.

  • Balík Do ruky až do velikosti XL (nejdelší strana 240 cm), který doručíme na jakoukoliv adresu v ČR.
  • Podání Balíku Do ruky od 30 do 50 kg je podmíněno smluvním vztahem s ČP a těžší zásilky s hmotností nad 30 kg je možno podat pouze na vybraných provozovnách .
  • Pokud využijete službu Komplexní doručení, přivezený balík se vybalí a zkontroluje jeho obsah.
  • Současně s vybalením se odveze obal a zajistí se i Odvoz starého spotřebiče.

Ceník Balíku Do ruky

Ceník základní

Platné od 1. 3. 2019. Kompletní aktuální ceník najdete v cekci Ceníky.

Ceny v Kč 1) Velikostní kategorie (nejdelší strana do)
S (35 cm) M (50 cm) L (100  cm) XL (240 cm)
bez DPH s DPH bez DPH s DPH bez DPH s DPH bez DPH s DPH
Základní cena 106,61 129,00 131,40 159,00 172,72 209,00 296,68 359,00
Cena se Zákaznickou kartou 98,34 119,00 123,13 149,00 164,45 199,00 288,41 349,00
Cena s předáním podacích dat elektronicky 2) 98,34 119,00 123,13 149,00 164,45 199,00 288,41 349,00
Cena se Zákaznickou kartou a  předáním podacích dat elektronicky 2) 90,08 109,00 114,87 139,00 156,19 189,00 280,15 339,00

1) Uvedené ceny se vztahují na balíky do 30 kg, jejichž součet všech 3 stran je maximálně 300 cm, dále mají tvar krychle nebo kvádru, některý z jejich rozměrů není menší než 0,8 cm, jsou zabaleny v kartonovém či jiném pevném obalu, nejsou zabaleny v obalu černé barvy a mají adresní stranu upravenou podle požadavků České pošty. Ceny jsou uvedeny bez příplatku za Udanou cenu nad 50 000 Kč (viz přehled doplňkových služeb). Pokud si klient zvolí doplňkovou službu „Vícekusová zásilka“ výše uvedené rozměrové limity platí pro každý jednotlivý kus této zásilky a cena zásilky je stanovena jako součet cen jednotlivých kusů této zásilky.
2) Tato cena je poskytnuta za podmínky, že podací data jsou předána elektronicky nejpozději v okamžik podání, jsou kompletní a pracovník do předaných dat nevstupuje a neupravuje je (musí rovněž obsahovat alespoň jeden validní kontaktní údaj na adresáta zásilky – telefon nebo e-mail).

Proč Balík Do ruky?

  • Zajistíme doručení balíku na jakoukoliv adresu v ČR obvykle následující pracovní den při podání zásilky do rozhodné doby pobočky pošty*
  • Zkraťte si čas na poště pomocí aplikace Podání balíku a předejte nám podací data k balíku elektronicky.
  • V základní ceně je automaticky zahrnuta Udaná cena balíku až do hodnoty 50 000 Kč, přičemž je možné za příplatek uvést jako udanou cenu až 100.000 Kč
  • Nově umožňujeme volbu doplňkové služby Cenný obsah u zásilek s udanou cenou až výše 1 mil. Kč.
  • Nabízíme doplňkovou službu Garantovaný čas dodání, se kterou balík dodáme nejpozději do 14:00 hodin v pracovní den i v sobotu.
  • Ve vybraných městech a obcích doručí zásilky ještě dříve, nejpozději do 12:00 hodin.
  • Adresátovi zasíláme SMS nebo e-mail  s informací o pohybu balíku a to ode dne jeho podání.
  • V řadě míst ČR nabízíme možnost Odpoledního doručení do 19:00. V Krajských městech nabízíme možnost doručení v Časových pásmech.
  • Na webu i v mobilní aplikaci poskytujeme možnost Změnit termín i způsob doručení.
  • Balík s hmotností 30 – 50 kg je ideální pro přepravu domácích spotřebičů nebo krmiva pro domácí mazlíčky.

Odesíláte balík?

  • Balík můžete podat na vybraných poštách nebo využít službu Odvoz balíku a pro balík si přijedeme přímo k vám domů nebo do práce.
  • Pokud chcete, abychom adresáta o příchodu balíku předem elektronicky informovali, předejte nám na něj kontaktní údaje – mobilní telefon nebo e-mail na adresáta.
  • Balík s hmotností nad 30 kg mohou odesílat jen Smluvní podavatelé. Takto těžké zásilky není možné podávat běžně na poštách.

Čekáte na balík?

  • V případě uložení zásilky na poště je možné balík vyzvednout bez nutnosti prokazovat totožnost. Stačí předložit kód pro vyzvednutí, který adresát nalezne v SMS nebo e-mailovém avízu o uložení.  Zásilku tak může vyzvednout i třetí osoba.
  • Výzvu k vyzvednutí zásilky najdete také ve své poštovní schránce.
  • Ve všední dny doručujeme mezi 8:00-16:00 hodinou. V lokalitách krajských měst doručujeme v časových pásmech 8:00-14:00 hod a 13:00-19:00 hod.

Chcete balík doručit odpoledne?

  • Pokud jste obdrželi SMS nebo e-mail o odeslání balíku, můžete nejpozději do půlnoci v den, kdy jste avízo obdrželi, požádat o Změnu termínu nebo způsobu doručení.
  • Nejdříve si ověřte, zda ve vaší lokalitě službu Odpolední doručování nabízíme. Pokud ano, požádejte o odpolední doručování prostřednictvím internetového formuláře.
  • Doručovatel vás před doručováním bude telefonicky kontaktovat pro upřesnění času příjezdu.

Praktické tipy

Chcete, aby byl adresát balíku o jeho příchodu předem informován?
Jako odesílatel balíku nám na příjemce poskytněte jeho kontaktní údaje. Adresáta pak můžeme zkontaktovat SMS nebo e-mailem a zvýšit tak pravděpodobnost, že mu balík doručíme hned na první pokus.

Co dělat, když adresátovi nevyhovuje navrhovaný čas a způsob doručení?
Prostřednictvím našeho nového interaktivního webového formuláře na www.ceskaposta.cz/zmenadispozice si může adresát v den podání jednorázově změnit dispozice nakládání s balíkem dle svých časových možností a požadavků.

Nezastihli jsme vás? Můžeme přijít znovu!
Pokud vás nezastihneme, může se s námi dohodnout na opětovném doručení v jiném termínu, který vám bude lépe vyhovovat.

Balík byl uložen na poště a adresát se pro něj nemůže dostavit osobně?
V SMS nebo e-mailovém avízu o uložení zásilky posíláme kód pro vyzvednutí, díky němu může balík převzít i třetí osoba bez nutnosti prokazovat totožnost.

Nemusíte s balíkem na poštu, vyzvedneme ho přímo u vás!
Objednejte si službu Odvoz balíku a pro balík přijedeme přímo k vám domů nebo do práce. Pokud uvedete pro předání zásilky kontaktní osobu, nemusíte balík předávat osobně.

Potřebujete zajistit, aby byl balík doručen opravdu přednostně, nejpozději do 14:00 hod nebo i v sobotu?
Využijte doplňkovou službou „Garantovaný čas dodání“. Balík doručíme nejpozději do 14:00 hodin, ve vybraných lokalitách ještě dříve (do 12:00 hodin) nebo také v sobotu.

Mějte přehled o cestě vašeho balíku!
Využijte službu Sledování zásilek Track&Trace na internetových stránkách České pošty. Balík neustále monitorujeme od jeho podání až po dodání. Vy máte stejnou možnost!

Můžete mít důkaz o tom, zda byl balík adresátovi předán!
Pokud nebude balík adresátem vyzvednut ani po druhém upozornění pošty, pošleme ho bezplatně zpět odesílateli. Pokud si zvolíte službu e-Dodejka, informujeme Vás o tom stejně jako o převzetí balíku prostřednictvím SMS nebo e-mailu.

Nezastihli jsme vašeho adresáta, protože byl na dovolené?
Adresát si může jednoduše prodloužit úložní dobu na poště ze standardních 7 na 15 dní nebo jako odesílatel můžete sám prodloužením úložní doby na 15 dní zvýšit pravděpodobnost, že si adresát balík vyzvedne.

Nechcete být informování SMS nebo e-mailem o doručování balíku?
Adresát nebo třetí osoba může zažádat o Zastavení avizování ke konkrétní zásilce, tzn. k dané zásilce nebude již po provedení blokace odesílána SMS ani e-mailové avízo.

Detailní parametry služby

Parametr

Popis

Stvrzení podání

Ano

Podací doklady

Podací lístek, všechny druhy papírových poštovních podacích archů, Elektronický podací arch nebo Datový soubor

Potvrzení převzetí

Balík Do ruky pošta vydá příjemci za podmínky, že potvrdí jeho převzetí

Odpovědnost

Za ztrátu, poškození nebo úbytek obsahu pošta odpovídá až do výše Udané ceny, která činí v základní ceně 50 000 Kč. Klient má možnost sjednat navýšení až na 100 000 Kč a v kombinaci se službou Cenný obsah až na 1 000 000 Kč.
Velikostní kategorie S (nejdelší strana do 35 cm), M (nejdelší strana do 50 cm), L (nejdelší strana do 100 cm), XL (nejdelší strana do 240 cm).

Maximální hmotnost

50 kg (při podání zjišťuje pošta váhu s přesností na 100 g; zásilka nad 15 kg musí být upravena tak, aby umožňovala bezpečnou a snadnou manipulaci, tj. aby s ní mohly bezpečně a snadno manipulovat dvě osoby)

Minimální rozměry

15 cm × 10,5 cm

Maximální rozměry

Největší rozměr balíku nesmí přesáhnout 240 cm a součet všech tří rozměrů 300 cm

Podrobnější informace o službě samotné naleznete v Poštovních podmínkách České pošty, s.p.

Reklamace zásilky

Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen, případně že došlo k úbytku obsahu, může uplatnit reklamaci na kterékoliv poště. Reklamační řízení je možné zahájit nejpozději do dvou pracovních dnů po dni převzetí zásilky. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Adresát má také možnost tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem.